محتسب

  • ۰
  • ۰

کار تربیتی


بسم الله الرحمن الرحیم
اول
این اعیاد و هفته ی وحدت مبارک
دوم
اگر هدف از کار تربیتی را سعادت افراد در دنیا و آخرت بدانیم یعنی میخواهیم دین را کامل اجرا کنیم چون دین سعادت را رقم میزند پس بواسطه ی قبض و بسط دین و حداقلی و حداکثری بودن دین و حدود نفوذ دین ، منظور از کار تربیتی فرق خواهد کرد . اگر دین را در همه ی امور نفوذ بدهیم کار تربیتی در همه ی امور نفوذ خواهد کرد پس حتی حکومت اسلامی هم درصدد کار تربیتی است ! پس انحصار کار تربیتی در کمترین حالت ممکن یعنی فقط نشان دادن راه صحیح به فرد ، اشتباه است . ناحیه نفوذ کارتربیتی همان ناحیه نفوذ دین است و با این دیدگاه تنها کسانی حق کار تربیتی دارند که یا مورد تایید مجتهدی باشند یا خود مجتهد باشند چون انحصارا این مجتهد است که دین شناس کاملی است . از همین جا اهمیت داشتن تشکیلاتی که در راس آن یک مجتهد باشد ، معلوم میشود . تشکیلاتی که همه در آن با رای مجتهد مشروعیت می یابند و کار تربیتی میکنند . و همه ی اینها به معنی نفی کارهای تربیتی فعلی نیست . چون در نبود این چنین تشکیلاتی ، همین کارهای تربیتی کوچک هم خوبند .

 


سوم
اگر این نظر فروید را که میگوید "90 % ذهن انسان را ناخودآگاه او تشکیل داده"قبول کنیم به این میرسیم که خیلی از رفتارهای انسان عقلانی نیست ! اگر عقل را هم عقل ابزاری تعریفی آنان بدانیم به این میرسیم که انسان فاقد شعور است ! انسان نمیفهمد ! اگر حرف ها را صحیح بدانیم به این میرسیم که برای تسلط بر انسانها باید شرایط اطراف آنها را طبق خواست خود بسازیم تا انسان طبق خواست ما عمل کند ! پس تسلط بر شرایط میشود تسلط بر فرد ! میماند آن 10% عقل ابزاری که آن را هم باید تخدیر کرد ! و همه ی اینها میشود انسان بیشعور و تخدیر شده با عقلی که در معارف به جایی نمیرسد ! جمع این گونه از انسان ها هم میشود غرب !!!! و اگر صهیونیست ها را مسلط بر غرب بدانیم یعنی وضعیت فعلی غرب ناشی از صهیونیسم و این نوع تفکر است ! پس راه حل عوض کردن اوضاع فعلی غرب ، نابودی صهیونیسم و آن رژیم منحوس وابسته ی به صهیونیسم و شرایط سازی برای تعقل غربیون است ! از همین جا لزوم مرگ بر اسرائیل و صدور انقلاب معلوم میشود ! مرگ بر اسرائیل برای تعقل است !
چهارم
فضای سنتی با فضای مدرن خیلی تفاوت داره و تلفیق این دو شالوده ای میسازه برای به مقصد نرسیدن اهداف . یا سنتی سنتی یا مدرن مدرن ! نمیشه که در عین مدرن بودن سنتی بود ! تکنولوژی و دولت مدرن مربوط به عصر مدرنه . نمیشه با دولت مدرن و جامعه مدرن ، سنتی بود مگه اینکه اقتضائات مدرنیته رو کنار گذاشت ! اسلام فضای خارج از سنت و مدرنیته است . دخالت ندونسته دعوای بین سنت و مدرنیته به اسلام اشتباه محضه ! الاسلام هوالحل ، نه سنت و نه مدرنیته !!!
پنجم
الاسلام هو الحل نه النکاح هو الحل ! خلاصه کردن تمام راه حل های مشکلات در ازدواج واقعا یه کار عقلانی نیست ! ظرفیت سنجی هم چیز خوبیه !

بیابید ارتباط اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم را !


 

 

  • ۹۸/۱۰/۳۰
  • سعید میکائیلی

کار تربیتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی